Argentyńskie linie niskokosztowe Flybondi ogłosiły największe w swojej historii zamówienie flotowe. Przewoźnik zamówił 15 airbusów A220-300 z opcją na kolejnych pięć maszyn oraz 10 boeingów B737-10 z możliwością dokupienia także pięciu dodatkowych egzemplarzy.
Decyzja o rozbudowie floty jest konsekwencją wejścia nowego głównego inwestora, formy COC Global Enterprise, który zobowiązał się zainwestować przez najbliższe lata 1,7 miliarda dolarów na rozwój floty Flybondi. Dzięki tej inwestycji nastąpi największa ekspansja floty w ostatnich latach zarówno w Argentynie, jak i Paragwaju, a także jedna z największych w Ameryce Łacińskiej.
Według zapowiedzi przewoźnika, dostawy A220-300 rozpoczną się w 2027 r. i potrwają do 2029, natomiast wszystkie B737-10 mają trafić do przewoźnika do 2030 r.
Po zakończeniu dostaw Flybondi staną się pierwszą linią lotniczą w Argentynie i Ameryce Południowej eksploatującą airbusy A220-300. To znaczący krok dla rynku lotniczego w kraju, gdyż do tej pory żadna z argentyńskich linii nie wprowadziła tego typu samolotu do swojej floty.
Zamówienie Boeingów 737-10 wpisuje się w szerszy trend modernizacji floty w Argentynie. Kilka miesięcy wcześniej narodowy przewoźnik, Aerolíneas Argentinas, potwierdził zakup ośmiu maszyn tego typu.
Podczas konferencji prasowej prezes Flybondi, Mauricio Sana, podkreślił, że mimo zamówienia nowych samolotów linia nie ma zamiaru rezygnować z sezonowych leasingów ACMI. Jak wskazał, takie partnerstwa są kluczowe dla zapewnienia większej przepustowości w okresach największego popytu.
Obecnie flota Flybondi składa się z 14 boeingów B737-800. Dodatkowo przewoźnik użytkuje jednego A320 od Avion Express oraz jednego B737-800 od ETF Airways. W nadchodzących tygodniach dołączy do nich nawet kolejnych osiem wąskokadłubowych maszyn od Avion Express, ETF Airways oraz hiszpańskiej linii AlbaStar.
Wraz z wprowadzeniem do floty nowych typów samolotów Flybondi planuje rozwijać także własne możliwości serwisowe. – Dążymy do maksymalnej niezawodności naszej floty, dlatego musimy wzmocnić kompetencje w zakresie obsługi liniowej i poszukać partnerów do obsługi ciężkiej. To zadania, nad którymi będziemy pracować przez najbliższe trzy lata – powiedział Sana.
Sana podkreślił również, że Flybondi nie rozważa fuzji ani konsolidacji z innymi przewoźnikami w perspektywie najbliższych 3-4 lat. Rynek lotniczy w Ameryce Południowej przeżywa obecnie falę przejęć, a najgłośniejszym przykładem jest niedawne przejęcie chilijskiej SKY Airline przez Abra Group.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.